RawFitSneek

Wist je dat kortere trainingen doeltreffender zijn dan langere trainingen. De training sessies duren maximaal  60 minuten waarvan een warming-up, aanleren van Skills,  kernprogramma van ongeveer 30 minuten waar power en mobiliteit getraind word, en een finisher als coolingdown en afsluiter van de training.

Bij RawFitSneek trainen we niet op apparaten en toestellen, maar volgens het principe van trainen met vrije gewichten(full range off motion), het gaat erom hoe je traint en met wie. Wij denken niet in spieren maar in bewegingen, met een grote variatie in “Basic/Old Skool” oefenvormen, dit is genoeg om met een total body workout je fysieke en mentale grens op te zoeken, en dat natuurlijk in je eigen persoonlijke kunnen, we denken niet in kilo’s maar in bewegen met weerstand. Prikkel je spieren met verandering en uitdaging. Bewegen zoals de natuur het bedoeld heeft is de filosofie die we bij RawFitSneek nastreven. Doordat elke training verschillend is, worden je spieren optimaal gebruikt.           

RawFitSneek werkt aan de 5 basis eigenschappen van fit zijn

  • Kracht
  • Uithoudingsvermogen
  • Snelheid
  • Coördinatie
  • Lenigheid

Bij full range of motion training ligt het accent op het trainen met free weight. Free weight zijn barbels, dumbells regelmatig trainen met losse gewicht stimuleert de balans en coördinatie. Het trainen met fitness apparatuur beperkt de bewegingsmogelijkheid. Met free weight heeft men meer bewegingsvrijheid, daardoor traint men meerdere spiergroepen tegelijk. Dit resulteert in een effectievere  training. Variaties in trainingen is erg belangrijk de spieren hebben steeds een andere prikkel nodig om sneller tot resultaat te komen. Voordelen van full range of motion training. Met apparaten traint men spier geïsoleerd die wordt weliswaar goed ontwikkeld maar bij free weight komt er ook een stukje balans bij kijken. Trainen met free weight zorgt dus niet alleen voor kracht en vorm maar ook voor een betere balans en coördinatie.

Tijdens de workout krijgt het lichaam ook een cardiovasculaire prikkel, met andere woorden het hart moet zo hard werken om alle actieve spieren van zuurstof te voorzien. Met deze vorm van trainen verbeter je ook je uithoudingsvermogen.

Wanneer je plezier hebt in wat je doet hou je het langer vol en bereik je sneller je doel.                                                                                                                               

En tot slot. Behoud je waardigheid en houd het simpel. Doe het met klasse ga af en toe over je mentale en fysieke grenzen heen. Doe het samen en maak vooral veel lol. Beweeg meer. Eet puur, gezond en gevarieerd.